مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه گفت:مدیریت ارشد استان همه ی توان خود را به کار گرفته تا در رخداد زلزله از تهدید پیش آمده فرصتی برای توسعه و اشتغال در استان ایجاد کند.

نباید اجازه دهیم سازه های غیر استاندارد در مناطق زلزله زده ساخته شوند به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   کهریزی مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه در نشست بررسی راهکارهای استفاده از مصالح ساختمانی و تولیدات داخل استان در بازسازی مناطق زلزله زده که ظهر امروز برگزار شد گفت:باید از تهدید زلزله، فرصتی برای توسعه و اشتغال استان بسازیم.
 
وی افزود:  در این میان یکی از اولویت های اصلی استفاده از پیمانکاران بومی، نیروی کار بومی و مصالح ساختمانی و تولیدات داخل استان در روند بازسازی مناطق زلزله زده است. 
 
 کهریزی گفت: استان کرمانشاه از نرخ بیکاری بسیار بالایی برخوردار است و شرایط آن با دیگر استان های کشور متفاوت است از استان های معین در امر بازسازی خواسته شده است تا لیست مصالح مورد نیاز خویش را بر اساس یک جدول زمان بندی شده در اختیار ستاد بازسازی قرار دهتد تا بتوانیم با توجه به ظرفیت های تولیدی داخل استان، برای تامین این مصالح مورد نیاز به برنامه ریزی بپردازیم.
 
وی بیان کرد: اداره استاندارد باید طبق ضوابط بر کیفیت مصالح به کار رفته در روند ساخت و سازها در مناطق زلزله زده نظارت کند و اگر در جایی مصالح غیر استاندارد به کار رفته باشد باید سریعا گزارش دهد تا با متخلف برخورد جدی شود.
 
 کهریزی گفت:با یک نظارت دقیق نباید اجازه دهیم سازه های غیر استاندارد و غیرایمن در مناطق زلزله زده ساخته شوند اداره استاندارد باید به صورت مستمر بر مصالح به کار رفته نظارت کند و آزمایش های لازمه را انجام دهد و به صورت هفتگی گزارش خود را به ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان ارایه کند‌.
 
انتهای پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.